Top 10 Alimente care Tin Bolile la Distanta

distribuie
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Pentru a nu ne imbolnavi de cancer, ulcer, accidente vasculare, insomnie sau varice ori pentru a le alunga este suficient să consumi câteva alimente care n-ar trebui să lipsească din alimentaţia zilnică a omului bolnav sau sănătos.

Alimentaţia gresită si apariţia unor boli grave sunt elemente indestructibil legate. Mark Glen, reputat dietetician britanic, consideră 10 alimente ca fiind cele mai sănătoase si recomandate să facă parte din dieta zilnică.
Iata un top 10 Alimente Sanatoase intocmit de Revista Felicia

 

10. Germeni de grâu

Germeni de Grau

În centrul bobului de grâu, prin incolţire, apare germenul de grâu, din care se dezvoltă o nouă plantă. În acesti germeni se concentrează nutrienţi cum ar fi niacina, tiamina, vitamina E, folaţi, magneziu, fosfor, potasiu, fier si zinc. Se recomandă consumarea zilnică a două linguriţe de boabe de grâu incolţite – acestea au capacitatea de a reda organismului energia, pofta de mâncare si combat eficient insomniile.

 

9. Suc de fructe si legume

suc-de-fructe

Sucul de crudităţi conservă toate vitaminele si mineralele care se găsesc in acestea, fiind adevărate infuzii de vitalitate. Cu condiţia să fie consumate imediat după preparare, sunt o cale usoară de asimilare a multivitaminelor, mai ales pentru persoanele cărora nu le plac vegetalele. În orice suc, rosiile nu trebuie să lipsească, licopena conţinută ferindu-ne de atacul de inimă si cancere, in special cel de prostată.

 

8. Cartofi Dulci

Dieta-cu-cartof-dulce--leguma-complexa-care-te-ajuta-sa-scapi-de-kilograme

Culoarea galben-portocaliu a acestora ne arată că au o concentraţie mare in beta-caroten. Alimentele bogate in această substanţă, pe care organismul o transformă in vitamina A, incetinesc procesul imbătrânirii si reduc riscul apariţiei anumitor tipuri de cancer. Conţin, de asemenea, vitaminele B 6, C si E, potasiu, fibre, iar un cartof are doar 50 de calorii.

 

7. Spanac

Spanac - Alimente Sanatoase

Spanacul conţine folaţi si multă vitamina A, C, B6, fiind bogat in riboflavină, calciu, fier si magneziu. Întăreste sistemul imunitar si ne păstrează părul si pielea sănătoase. Prepară insă doar cantitatea pe care o mănânci o dată, deoarece prin reincălzire nitraţii se transformă in nitriţi, substanţe potenţial cancerigene.

 

6. Peste

Peste Proaspat

Pestele oceanic, dar in special somonul este printre puţinele alimente in care se găsesc acizii grasi omega 3 care ne feresc arterele de depozitele de grăsimi, reducând riscurile formării de cheaguri de sânge care provoacă infarct. Omega 3 regularizează bătăile inimii, ferindu-ne de palpitaţiile din tahicardii sau chiar de moartea subită. Consumul de trei ori pe săptămână de peste scade nivelul trigliceridelor (care afectează celula hepatică) si normalizează tensiunea.

 

5. Fasolea Rosie

Fasolea Rosie

Fasolea rosie, de orice tip ar fi (cu boabe mici sau mari), reprezintă un rezervor de fier, magneziu, fosfor, potasiu, cupru si tiamină. Nu conţine aproape deloc grăsimi vegetale, are calorii puţine si, datorită fibrelor, elimină rapid toxinele din organism prin regularizarea tranzitului intestinal. Se recomandă suferinzilor de constipaţie si persoanelor in vârstă sau sedentare.

 

4. Broccoli

Broccoli

În afară de faptul că sunt o importantă sursa de calciu, potasiu si fibre, substanţele conţinute de această legumă ne feresc de bolile cronice precum cele cardiovasculare, diabet sau anumite cancere, in special cel de colon si prostată. Datorită antioxidanţilor ca vitamina A si C, celulele corpului nostru imbătrânesc mult mai incet.

 

3. Afine

Afine

Afinele conţin fitonutrienţi care previn si vindecă infecţiile urinare atât de frecvente la femei, mai ales in perioada rece. Ele imbunătăţesc memoria de scurtă durată si, consumate in cure de zece zile in fiecare vară, ne feresc de boli ca Alzheimer, la bătrâneţe. Conţin puţine calorii, ceea ce le recomandă ca aliment de bază in timpul dietelor de vară sau al perioadelor de abuzuri alimentare.

 

2. Migdale

Migdale

Bogate in nutrienţi ca fibre, riboflavină, magneziu, fier si calciu (o mână de migdale conţine 100 mg calciu). În plus, aceeasi cantitate furnizează necesarul zilnic de vitamina E, combătând sterilitatea si căderea părului. Datorită grăsimilor monosaturate, scad colesterolul si ne feresc de infarct. Fiind una dintre cele mai bune surse de proteine, sunt revitalizante, mai ales după boli.

 

1. Mere

Mere

Merele sunt o sursă excelentă de pectine, fibre care micsorează nivelul colesterolului si al glucozei (zahărului) din sânge. Merele proaspete conţin multă vitamina C, care protejează celulele organismului de distrugere. Ajută la formarea colagenului, substanţă care ne menţine ţesuturile si vasele de sânge sănătoase, ea fiind absolut necesară pentru absorbţia fierului si a acidului folic.